onsdag 15 februari 2012

Inlägg nummer två...

Nu är det min tur! Karin har ju redan redogjort för anledningen till startandet av denna blogg. Tanken var från början att vi skulle skicka ett exceldokument mellan varandra för att fylla i veckans löptider och löpsträckor, men jag tyckte att detta kunde vara en bättre idé. Så vi kommer väl att börja med att registrera februaris löptider på en gång.

Tillsammans ska vi alltså springa tjejmilen i september. En sträcka som vi ska springa på runt timmen. Just nu är jag en bit därifrån, för jag har inte ens sprungit en mil på en gång. Karin däremot, den person jag känner med starkast kämparvilja, har redan kirrat 10 km på fantastiska 67 minuter! Jag är impad, och avundsjuk... Min tid på timmen skulle väl bli 77 om jag höll det tempo jag håller nu. Jag har lite att arbeta på så att säga...

Varje utmaning bör väl innehålla delmål, och vårt första delmål är att springa en mil i ett kör innan mars är slut. Karin är redan där, får se när jag är det.

/Anna-Karin

2 kommentarer:

  1. Vad roligt och läsa om er träning tjejer. Ska bli roligt att följa under våren och sommaren. Kämpa på nu // Anne i Länghem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du hittat hit, roligt med en följare :)
      Ha det gott//Karin

      Radera