fredag 24 februari 2012

Milen avklarad!

Då har även jag klarat av att springa en mil. Med lite (läs: mycket) träningsvärk i rumpa och lår efter onsdagens skidåkning, så tog jag mig till gymmet med målet att springa en mil. Och jag klarade det! Tiden blev fantastiska 66 minuter och 50 sekunder. Känns skitbra att redan nu ha sprungit den sträcka som jag i september ska springa. Mitt mål är att springa tjejmilen på under 60 minuter, och det känns ju inte helt ouppnåeligt :D Elitklassen nästa, kanske? Hahaha, eller inte!

Vårt första delmål var att springa en mil, alltså att orka hela vägen. Hur gör vi nu? Vad blir nästa delmål? Vad säger du Karin? Kanske att hålla 10 km/h i 30 minuter, och sedan lugna ner lite? I så fall borde man vara nere på ca 63 minuter. Vad tror du om det K?

/Anna-Karin

1 kommentar:

  1. Åhh, vad roligt. Grattis!!!
    Det låter som ett bra nytt delmål. Jag behöver nog lite tid på mig för klara det. Har inte kunnat springa på hela veckan och jag kommer nog inte kunna göra det än på några dagar :(. Hostar som bara den.
    Skönt iaf att börja springa ute nu :)
    Kram

    SvaraRadera